Pikes Peak to jeden z najciekawszych wyścigów w historii i jeden z najstarszych rozgrywanych w Stanach Zjednoczonych. Pierwsze zawody odbyły się już w 1916 roku w Colorado Spring na trasie liczącej niespełna 20 kilometrów, składającej się z ponad 150 zakrętów z metą znajdującą się na wysokości 4300 metrów nad poziomem morza.
Ari Vatanen w Peugeocie 405 T16
Na pierwszym filie możemy obejrzeć rekordowy przejazd Ari Vatanena w niesamowitym Peugeocie 405 T16:
Suzuki Escudo Pikes Peak 1996
Wyścig Pikes Peak to poligon doświadczalny dla producentów i tunerów.
W 1996 roku jednym z najciekawszych pojazdów był Suzuki Escudo specjalnie przygotowany na wyścig pikes peak. Wystarczy spojrzeć na jego specyfikację i poniższy filmik by przekonać się z jakim potworem mamy do czynienia.
Silnik:
Twin-Turbo V6
Pojemność: 1998 ccm
Moc maksymalna: 985 bhp @ 8100 rpm
Moment obrotowy: 932 Nm @ 9500 RPM
Osiągi:
0-100 km/h: 2,7 sekundy
Predkość maksymalna: 270 km/h
Waga: 800 kg
Czyli pojazd o mocy bugatti Veyrona z masą fiata punto – wg. teoretycznych rozważań ten samochód byłby w stanie przekorczyć barierę 400km/h
Sebastien Loeb – Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Mistrz wszystkich mistrzów, najbardziej utytułowany kierowca świata po odejściu z rajdów w ramach odpoczynku postanowił sprawdzić się na Pikes Peak.
W 2013 roku do dyspozycji dostał samochód Peugeot 208 T16 Pikes Peak którym misał pobić rekord 10:04 – osiągnięty na w pełni asfaltowej trasie (wcześniej była szutrowa). Oczywiście mistrz startujący w klasie Unlimited osiągnął czas 8:13,878 i pobił swoich głównym konkurentów o conajmniej 40 sekund co jest przepascią na tej trasie.
Peugeot którym startował Sebastien Loeb miał 875 KM przy masie 875 kg – nie był to jednak najlepszy stosunek masy do mocy w tamtym roku. Dużo lepszy był wynik startującego w tej samej klasie samochodu Norma która przy 650 KM ważyła poniżej 590 kg.