Kymco Stryker 125 to był motor który kupiłem parę lat temu jak zwykle bez pomyślunku – po prostu zobaczyłem go i mówie że to cudowna maszyna i muszę ją mieć. Pojechałem kupiłem…
Kymco Stryker 125 – co to za maszyna
Na początku trochę wstępu. Oczywiście tak samo jak byłem na przegladzie z Rieju tak samo i z Kymco diagnosta stwierdził standardowe: znowu jakieś chińskie dziwadło. Przestałem już komentować jego wypowiedzi bo go lubię ale jak zwykle sie mylił bo to nie chińczyk. Kymco to największy tajwański producent motocykli – jeden z największych na świecie powstały w kooperacji z (UWAGA!!) firmą HONDA. Tak Kymco i Honda to bracia i Kymco przez wiele lat produkowało motocykle, podzespoły na licencji Hondy. Jeżeli ktoś skwituje Twój motocykl Kymco że to chińczyk to nie jest to nawet śmieszne.
Stryker 125 – wrażenia
Motocykl klupiłem ponieważ wydawał mi sie duży jak na 125 cm pojemności i na żywo przerosło to moje oczekiwania. Motocykl jest bardzo duży wielkości Varadero, przy moim wzroście 184 cm pasował idealnie. Nie jest to zdecydowanie jednoślad dla niskiej osoby. Niewiele osób jest w stanie stwierdzić że to 125cm najczęściej myla ją z bardzo dużymi turystykami.
Po pierwszej przejażdzce już byłem zachwycony tym motorem. Jeðzi się nim pewnie, jest bardzo wygodnie, przyspieszenie szał nie robi ale to nie o to tu chodzi, podobnie jak z prędkością maksymalną która bez wiatru może dojdzie do tych 100km/h. Motocykl nie jest najlżejszy (141kg) co dodaje mu akurat dużo stabilności. Trzeba pamietać że to tylko 125 cm pojemności co powoduje że dalsze wycieczki szczególnie pod wiatr mogą nie należeć do najprzyjemniejszych. Jednak na wypady za miasto, na ryby, grzyby czy kawę motocykl jest niemal idealny. Obawiałem sie troche tylnego hamulca bębnowego ale dawał radę i nie było z nim problemów
Ogólnie motocykl bardzo fajny, przyjemny w prowadzeniu, bardzo komfortowy. Wiadomo jak to ze 125 cm w końcu zaczyna brakować mocy ale jako motor dojazdowy na małe dystanse lub spokojnej turystyki to Kymco Stryker 125 jest idealnym wyborem
Modyfikacje
Z rzeczy które wymieniłem dość szybko po zakupie motocykla to opony z szosowych na bardziej enduro (kostki) i motocykl bardzo dobrze zaczął się zachowywać na szutrowych drogach. Dodałem też turystyczny kufer który kupiłem na działe narzędzowym chyba w Castorama, dorobiłem mocowania i motoykl zaczął się prezentować jak prawdziwy adventure.
Kymco Stryker – wady
Niestety motocykl nie jest też pozbawiony wad. Jedna z nich jest przecierająca sie kostka od instalacji umiejscowania przy baku paliwa. Oczywiście gdyby to był nowy motocykl to nikt by tego nie zauważył ale przy starszym motocyklu takie rzeczy już później wychodzą. Problemy z instalacją skutkują objawami mniej upierdliwymi jak czasami nie dzaałający licznik, jeden kierunkowskaz do tych bardziej nieprzyjemnych jak awaria regulatora napiecia czy nie działający reflektro. Oczywiście awarie da sie usunąc ale dopóki sie tego nie zrobi to jest to bardzo upierdliwe.
Bardzo częstą przypadloscią jest też nie działający obrotomierz – też mi nie działał tak jak i całej masie użytkowników tego motocykla
Druga wada ale już nie samego motocykla to brak częsci. Mimo że Kymco jest jednym z największych producentów jednośladów na świecie u nas części nie ma za dużo szczególnie do modelu Stryker 125. U mnie niestety w końvu siadła kompresja (pmotocykl miał już wtedy z 12 lat) i motor przestał odpalać. Po badaniu sondą cylinda okazało sie że czas zrobił swoje i trzeba już silnik wymieniać. No i tu zaczęły sie schody. Do strykera jedyny silink był we Wrocławiu sprzedany 2 tygodnie wcześniej. Szukanie części: tłok, cylindy, zestawy naprawcze – brak. Przynajmniej do konkretnego modelu. Samych Strykerów w tym czasie na portalach ogłoszeniowych było aż 2 w całym kraju. Także niedobór częsci i brak popularności modelu zrobiły swoje.
Oczywiście rozwiązaniem jest zawsze swap silnika i części od innego motocykla. Ja nie miałem na to czasu a mój znajomy mechanik motocyklowy nie robi takich przeszeczpów bo tak sie nie robi i jest (tutaj pare wulgaryzmów)
Kymco Stryker 125 dane techniczne
Silnik
Pojemność 124 cm
Moc: 10 KM
Liczba biegów: 5
Silnik czterosuwowy, jednocylindorowy, chłodzony powietrzem.
Wymiary
Waga: 140kg bez paliwa
Wysokośc dioła: 90 cm
Rozstaw osi 1,3 m
Prędkość max 100 km/h (110 km/h z dużej górki)
Kymco Stryker 125 podsumowanie
Jak na mój gust świetny motocykl, bardzo przyjmny w jeździe, świetnie wyglądajacy. Idealny do turystyki jak chcesz sie wyczilować, bez pośpiechu pojechać za miasto na mały piknik czy na kawę za miasto. Bardzo miło go wpominam i cały czas poszukuje kolejnego Kymco już z przerobnionymi mocowaniami pod bardziej popularny silnik.